Admitere Licență 2024: Confirmarea locului
Citiţi cu atenţie acest document până la final. Acesta conţine informaţii de interes pentru candidaţii declaraţi admişi, atât pe locurile finanţate de la buget cât şi la taxă.
Candidații declarați admiși au obligația de a-și confirma locul în perioada 5 – 6 august 2024.
Confirmarea locului trebuie realizată în această perioadă de către toţi candidații admiși conform listelor afişate în data de 2 august 2024, care nu au confirmat deja locul obținut. În cazul în care un candidat declarat admis speră ca după refacerea listelor să se regăsească pe altă listă, această modificare nu va fi posibilă decât dacă şi-a confirmat locul actual. Neconfirmarea locului de către un candidat declarat admis atrage după sine respingerea definitivă a candidatului respectiv.
Program confirmare: orele 9-14 (doar în zilele lucrătoare), corp C, sala C401, etaj 2.
Confirmarea implică următoarele:
Candidaţii trebuie să se prezinte în perioada indicată mai sus, cu actele indicate în pagina de admitere (https://www.info.uaic.ro/admitere-studii-de-licenta/#acte), precum şi cu dovada achitării taxei corespunzătoare:
- Pentru candidaţii declaraţi admişi pe locurile finanţate de la buget: dovada plăţii taxei de înmatriculare (100 RON).
- Pentru candidaţii declaraţi admişi pe locurile cu taxă: dovada plății a cel puţin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2023-2024 (540 RON).
Oricare dintre taxele menţionate mai sus poate fi plătită fie la BRD (orice agenţie), fie online, pe portalul https://plati-taxe.uaic.ro/.
În cazul în care se apelează la BRD, trebuie menţionate următoarele date: cod facultate 1291; cod taxă 38 (pentru taxa de înmatriculare), respectiv 31 (pentru taxa de şcolarizare).
Pentru plata online trebuie introduse corect următoarele date: numele şi prenumele candidatului; codul numeric personal; denumirea corectă a facultăţii şi a formei de învăţământ.
Precizări:
- Diploma de bacalaureat trebuie adusă în original, la fel adeverinţa medicală şi chitanţa care dovedeşte plata taxei de înscriere sau actele necesare pentru scutirea de plata taxei.
- În cazul în care un candidat admis pe locurile cu taxă nu are diploma de bacalaureat în original, deoarece este depusă la altă facultate unde este student sau admis, acesta va depune o copie legalizată a diplomei, însoţită de adeverinţă de la facultatea unde are actele în original.
- Foaia matricolă, cartea de identitate, certificatul de naştere, certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul) vor fi aduse în original şi copie; originalele nu vor fi depuse la dosar, ci sunt necesare doar pentru a putea fi certificată corespondenţa între copie şi original.
- La confirmarea locului, candidaţii declaraţi admiși vor semna contractul de studii cu universitatea, precum şi o declaraţie pe propria răspundere privind nereturnarea taxei de înmatriculare în caz de retragere. În cazul în care candidatul nu poate fi prezent în perioada de confirmare, contractul de studii poate fi semnat de către altă persoană, dar numai dacă este mandatată printr-o procură oficială în acest sens.
- În cazul în care, la refacerile ulterioare ale listelor, un candidat îndeplineşte condiţiile pentru o listă superioară din punct de vedere al opţiunilor pe care le-a exprimat în fişa de înscriere, va fi trecut automat pe acea listă superioară. Dacă un candidat a confirmat inițial locul pe una din listele de admiși și nu doreşte să mai fie eventual avansat ulterior pe o altă listă, va depune şi o cerere de modificare a opţiunilor indicând opțiunea confirmată ca prima.
Important:
- Candidaţii declaraţi admişi, care au absolvit liceul în altă ţară şi nu au la acest moment atestatul de recunoaştere a studiilor liceale de către CNRED, sunt admişi sub rezerva obţinerii acestui atestat. Candidaţii aflaţi în această situaţie au obligaţia de a aduce dosarul cu documentele necesare recunoaşterii, pentru a fi transmis la CNRED, inclusiv cei care au transmis documentele în copie la momentul înscrierii. De asemenea, la momentul semnării contractului de studii, vor semna o declaraţie prin care iau la cunoştinţă faptul că neemiterea acestui atestat de către CNRED duce la pierderea locului obţinut prin admitere.
- La semnarea contractului de studii, toţi candidații declarați admiși au obligația de a depune la dosar un extras de cont pe numele candidatului în vederea efectuării operațiunilor de virament bancar care apar în perioada școlarizării (burse, restituiri taxe, premii etc.). Dacă intervine o schimbare a datelor din extrasul de cont depus la dosar, studentul are obligația să anunțe, în termen de 5 zile lucrătoare, secretariatul facultății și să depună un nou extras de cont.